Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Europejski Dzień Języków

Europejski Dzień Języków Obcych obchodzony w piątek,  27 września,  upłynął w naszej szkole pod hasłem: „Wiele języków- jedna Jedenastka”. Angliści, romaniści i germaniści przygotowali dla młodzieży zebranej w sali gimnastycznej liczne i różnorodne konkurencje. Do pierwszej trzeba było przygotować się dzień wcześniej, odczytując przy pomocy telefonów kody QR rozmieszczone w różnych zakamarkach budynku, a następnie odpowiedzieć na kilka pytań. W tej zabawie każdą klasę reprezentowały czteroosobowe zespoły.
Następnie przedstawiciele drużyn zgadywali, z jakich języków obcych pochodzą słowa będące w powszechnym użyciu. Ich lista została wyświetlona, więc wszyscy zebrani mogli spróbować swych sił. To spowodowało, że trudno było zachować ciszę.
Kolejna konkurencja- KAHOOT wymagała indywidualnego logowania się na jego stronie. Młodzież ochoczo odpaliła komórki i szybko zaczęła odpowiadać na językowe pytania. Powszechna ekscytacja, która towarzyszyła zadaniom wykonywanym na czas, wywołała spore poruszenie. Ale wszyscy uczestnicy dobrze się bawili. Po chwili trzy osoby z najlepszymi wynikami stanęły na podium i odebrały zasłużone nagrody w postaci  koszulek.
W konkurencji „dobieranka” znów wystartowały czteroosobowe zespoły. Ich wyzwanie polegało na uzupełnieniu tabeli słowami w językach obcych. Musieli wykazać się refleksem i wiedzą, jak brzmią odpowiedniki polskich słów: mama, dom, cześć, nauczyciel i samochód.
Po chwili chętne osoby mogły wystąpić w międzynarodowym karaoke. Odważni licealiści  w parach, tercetach i większych grupach śpiewali  kolejno: po niemiecku „Ein Zwei Polizei”, po francusku „Aux Champs  Elysees” i „Despacito”  po hiszpańsku . Zwłaszcza ci ostatni wywołali ogromny aplauz na widowni. Niektórzy wyrażali go tańcem, inni- światełkami telefonów komórkowych. Refreny śpiewali wszyscy zgromadzeni  w sali.
Ostatnia zabawa-cukierkowa loteria językowa wymagała od ochotników  przetłumaczenia polskich wyrazów na ich odpowiedniki  w języku, którego dana osoba  się uczy. W razie wątpliwości, pomocy udzielała rozbawiona widownia.
Po przerwie w auli zostali uczniowie z angielskich klas dwujęzycznych i wszyscy, którzy chcieli zabrać głos w Hyde Parku. Ta zabawa wymagała nieco większego skupienia i uważnego słuchania. Kolejno występujące osoby wykazały się kreatywnością, pomysłowością, różnorodnymi zainteresowaniami i ładnym językiem angielskim.
Wszyscy chętni do zabrania głosu losowali numery swoich wystąpień, a następnie prezentowali przygotowane mowy.  Jak stwierdzili sami uczestnicy i słuchacze pomysł tej zabawy był świetny.
Pozwolił pokazać różnorodność zainteresowań licealistów i różny poziom zaawansowania językowego. Bonusem występujących stały się oceny z języka obcego.
W tej części spotkania miały też miejsce jeszcze inne zabawy. Polegały między innymi na wyłapywaniu angielskich słów ze słuchu i sprawdzaniu znajomości przysłów w języku Szekspira. Można było się również sprawdzić w łamańcach wyrazowych i pośpiewać.
Po tegorocznych miłych doświadczeniach mamy nadzieję, że obchody Europejskiego Dnia Języków Obcych  zostaną na stałe wpisane do kalendarza cyklicznych imprez Jedenastki.