Rekrutacja
Deklaracja wyboru przedmiotu dodatkowego (religia/etyka) [.doc, 40.00 kB]
Klauzula informacyjna dla ucznia, rodzica/opiekuna prawnego [.doc, 78.00 kB]
Zasady postępowania rekrutacyjnego do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2024/2025
OFERTA EDUKACYJNA NA ROK SZKOLNY 2024/2025
Nazwa oddziału | Przedmioty z rozszerzonym programem nauczania | Nauczane języki obce | Przedmioty uwzględnione w procesie rekrutacji |
---|---|---|---|
1 A/1 | język polski, | język angielski - poziom dwujęzyczny | język angielski, język polski, matematyka, historia wynik sprawdzianu kompetencji językowych |
1 A/2 | biologia, | język angielski - poziom dwujęzyczny | język angielski, język polski, matematyka, biologia/chemia do wyboru wynik sprawdzianu kompetencji językowych |
1 B |
| ||
1 C/1 | język angielski, matematyka, | język angielski II język obcy język niemiecki | język angielski, język polski, matematyka, geografia |
1 C/2 | język angielski, matematyka, geografia | język angielski II język język francuski (od podstaw) | język angielski, język polski, matematyka, geografia |
0W/1 | klasa wstępna z językiem francuskim rozszerzenia realizowane od klasy pierwszej: | język francuski 18 godz. tygodniowo (od podstaw) II język od klasy pierwszej: język angielski (kontynuacja) | język angielski, język polski, matematyka, wynik ze sprawdzianu predyspozycji językowych |
0W/2 | klasa wstępna z językiem francuskim rozszerzenia realizowane od klasy pierwszej: biologia, | język francuski 18 godz. tygodniowo (od podstaw) II język od klasy pierwszej: język angielski (kontynuacja) | język angielski, język polski, matematyka, wynik ze sprawdzianu predyspozycji językowych |
Terminy sprawdzianów:
Sprawdzian kompetencji językowych z języka angielskiego odbędzie się 05 czerwca 2024 r. o godz. 15.00 (I termin) i 19 czerwca 2024 r. o godzinie 14.00 (II termin dla tych, którzy z przyczyn losowych nie mogli przystąpić w I terminie).
Sprawdzian predyspozycji językowych dla uczniów ubiegających się o przyjęcie do klasy wstępnej odbędzie się 04 czerwca 2024 r. o godz. 14.00 (I termin) i 02 lipca 2024 r. o godz. 9.00 (II termin dla tych, którzy z przyczyn losowych nie mogli przystąpić w I terminie).
Sprawdziany odbędą się w budynku liceum.
Informacje o sprawdzianie kompetencji z języka angielskiego:
czas trwania: 60 min.
format: zadania jak w części Reading and Use of English egzaminu FIRST
przewidywany poziom: B2
próg zaliczenia: 50%
Ze sprawdzianu kompetencji językowych z języka angielskiego zwolnieni są uczniowie posiadający certyfikat FIRST lub laureaci Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Języka Angielskiego.
Przystąpienie do sprawdzianu kompetencji językowych w XI LO lub IV LO pozwala na wzięcie udziału w rekrutacji do klas dwujęzycznych z językiem angielskim w obu liceach. Sprawdziany są równorzędne pod względem poziomu oraz wagi, a wyniki będą respektowane przez obie szkoły.
Informacje o sprawdzianie predyspozycji językowych:
maksymalna ilość punktów do uzyskania: 200
próg zaliczenia: 25%
Przystąpienie do sprawdzianu predyspozycji językowych w jednym liceum, np. w XI LO pozwala na wzięcie udziału w rekrutacji do klas dwujęzycznych wstępnych również w innych szkołach, które takie klasy proponują.
W klasie wstępnej uczniowie przygotują się do kontynuowania nauki w oddziale dwujęzycznym. Po ukończeniu klasy wstępnej, uczeń w kolejnym roku szkolnym będzie kontynuował naukę w klasie I oddziału dwujęzycznego z językiem francuskim w XI LO.
Lp. | Obowiązkowe zajęcia edukacyjne | Tygodniowy wymiar godzin w klasie wstępnej |
---|---|---|
1. | język polski | 2 |
2. | język francuski | 18 |
3. | matematyka | 2 |
4. | wychowanie fizyczne | 3 |
5. | zajęcia z wychowawcą | 1 |
Razem | 26 | |
Godziny do dyspozycji dyrektora szkoły | 1 | |
Ogółem | 27 |
Nauka drugiego języka obcego rozpocznie się w klasie 1.
CO WYRÓŻNIA KLASĘ WSTĘPNĄ Z JĘZYKIEM FRANCUSKIM:
- w liceum uczymy się o rok dłużej
- zaczynamy przygodę z francuskim na poziomie "0", a po roku osiągamy A2
- mamy 18 godzin francuskiego w tygodniu z doświadczonymi nauczycielkami
Dzięki temu:
- na każdej lekcji ćwiczymy wszystkie kluczowe kompetencje językowe : rozumienie , słuchanie, pisanie i czytanie
- na 2 godzinach matematyki i 2 godzinach języka polskiego tygodniowo, powtarzamy i utrwalamy materiał ze szkoły podstawowej. W ten sposób znikają zaległości i wyrównujemy poziom w klasie
- na 3 godzinach wychowania fizycznego w tygodniu dostajemy niezbędną porcję ruchu i integrujemy się w działaniu
- po I i II półroczu każdy/a uczeń/uczennica otrzymuje ocenę opisową ilustrującą jego/jej realne osiągnięcia
- absolwenci klasy wstępnej stają się automatycznie uczniami klasy pierwszej dwujęzycznej. Rozpoczynają czteroletni cykl nauczania języka francuskiego, zaczynając od poziomu B1, i mają szansę osiągnąć na koniec edukacji poziom C1
- po ukończeniu liceum, absolwenci mogą zdawać dwujęzyczną maturę z biologii i historii, ponieważ zajęcia z tych przedmiotów są prowadzone częściowo w języku francuskim
- w trakcie nauki w XI LO współpracujemy z PŁ - z Wydziałem Studiów Międzynarodowych z językiem francuskim, co dodatkowo stwarza okazje do różnorodnych form lingwistycznej aktywności
- z uwagi na dynamiczne tempo pracy, zwłaszcza w klasie wstępnej z językiem francuskim, jej Uczniowie i Uczennice zawsze mogą liczyć na wsparcie nauczycieli i dyrekcji szkoły.
NAUCZYCIELE JĘZYKA FRANCUSKIEGO
OPINIE NASZYCH UCZNIÓW:
„Na początku nie było zbyt fajnie, bardzo pędziliśmy z materiałem. Potem trochę się uspokoiło i jest lepiej. Można przyzwyczaić się do tempa pracy. Nauczyłam się w ciągu kilku miesięcy więcej, niż przez trzy lata nauki w szkole podstawowej. Odpowiada mi także zredukowana liczba pozostałych przedmiotów." J.K.
„Fantastyczne panie nauczycielki i atmosfera na lekcjach sprawiają, że aż chce się uczyć tego języka. Dzięki klasie wstępnej dostaje się niepowtarzalną szansę nauki języka, który pozwala nam poszerzyć nowe horyzonty." Z.A.
„Na początku nie jest łatwo ale w miarę upływu czasu jest coraz lepiej. Panie wiedzą co robią. Fantastyczni ludzie i atmosfera. Przyjemna grupa, z którą można się zakolegować. Po rozpoczęciu nauki widać „francuski" wszędzie. I to jest niesamowite!" M.R.
„Polecam klasę wstępną ponieważ jest to ogromna szansa na naukę języka francuskiego. Nauczyciele są bardzo motywujący i zaangażowani. Wszyscy w klasie się wspieramy a jeśli jest z czymś problem, zawsze można się zgłosić o pomoc do wychowawcy albo do kolegów." O.K.
Drodzy Goście!
Na edukacyjnej mapie Łodzi Jedenastka istnieje czwarty rok. W 2021 roku nasi uczniowie po raz pierwszy przystąpili do egzaminu maturalnego. Osiągnęli wyniki wyższe niż w województwie łódzkim i w kraju. Odpowiednio, na poziomie podstawowym z: języka polskiego 65,13% (województwo 52%, kraj 55%), matematyki 61,02% (województwo 56%, kraj 56%) język angielski 93,13% (województwo 76%, kraj 76%).
Z przyjemnością przedstawiamy grono nauczycielek i nauczycieli, którzy przygotowują młodzież do tego wyzwania. Wysokie osiągnięcia z egzaminu maturalnego to jeden z priorytetów XI LO obok tworzenia przyjaznej atmosfery, której wszyscy potrzebujemy, by żyć szczęśliwie.
Zachęcamy do odwiedzenia kolejnych pracowni przedmiotowych poprzez obejrzenie krótkich prezentacji. Filmiki są efektem kreatywnego działania całej naszej społeczności. Niektóre przygotowali członkowie kadry pedagogicznej, inne - uczennice i uczniowie.
Mamy nadzieję, że zwrócicie też uwagę na przestronność zabytkowego budynku Jedenastki. Docenicie dobrze wyposażone pracownie i odczujecie powiew wyjątkowej atmosfery miejsca, które stworzyli ludzie z pasją. Zapraszamy!
IIA i IIC w poszukiwaniu kolorów jesieni i swoich talentów :)
Sekcja nerki na lekcji biologii
„Bienvenue au lycée 11 à Lodz"
Dwujęzyczność angielska w pigułce