Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Badanie samooceny przyrostu wiedzy i umiejętności w czasie zdalnego nauczania

W badaniu dotyczącym samooceny przyrostu wiedzy i umiejętności w czasie zdalnego nauczania  zechciało wziąć udział 219 z 389 uczniów i uczennic XILO, co stanowi 56%. Miało ono formę anonimowej ankiety.

Wszystkim, którzy podzielili się z nami swoimi doświadczeniami,  bardzo dziękujemy za odpowiedzialną postawę.

Poniżej zamieszczamy kilka spostrzeżeń płynących z nadesłanych przez Was informacji.

  1. Aż 24% osób poświęca dziennie zaledwie jedną godzinę lub mniej na odrobienie ustnej i pisemnej pracy domowej. Przy tym 1% odpisuje ją od kolegów, 28% korzysta przy tym z Internetu, 9%  z pomocy innych osób, a 5 % z Was przyznaje, że nie odrabia tych prac wcale.
  2. Samodzielne wykonywanie zadań domowych deklaruje 56% osób, czyli nieznaczna większość ankietowanych. Tym osobom gratulujemy!
  3. Niesamodzielne wykonywanie prac kontrolnych (sprawdzianów, kartkówek, testów) podczas zdalnego nauczania deklaruje aż 66% z Was, przy czym 5% robi to zawsze, a reszta
  4. Oceny uzyskiwane w czasie zdalnej nauki 36% osób ocenia jako w pełni zgodne z posiadaną wiedzą i umiejętnościami, dla 26% są one nieco zawyżone stosunku do wiedzy i umiejętności.
  5. 39% osób ocenia swoje stopnie jako niższe i nieco niższe od posiadanej wiedzy i umiejętności. Być może ma to związek z brakiem aktywności na zajęciach zdalnych lub powielaniem informacji zawierających błędy.
  6. W kontekście przyszłego egzaminu maturalnego jedynie 4% (9 osób) oceniło swoją wiedzę bardzo dobrze, dobrze 26% z Was, a aż 70% postrzega ją jedynie jako dostateczną lub wręcz źle.
  7. W odczuciu 94% ankietowanych rodzice nie interesują się Waszymi zadaniami domowymi, w tym 40% ogranicza się do pytania, czy je odrobiliście.

Wnioski:

 W liceum, zwłaszcza w czasie nauki zdalnej, pracom domowym należy poświęcać więcej, niż 2 godziny dziennie.

  1. Im dalej znajdujecie się na ścieżce kariery, tym bardziej liczą się samokształcenie i aktywne rozwiązywanie problemów. Nauczyciel staje się Waszym przewodnikiem i doradcą, ale odpowiedzialni za stan własnej wiedzy i umiejętności jesteście Wy.
  2. Internet to nieocenione źródło materiałów, o ile podchodzimy krytycznie do informacji w nim zamieszczonych i nie kopiujemy bezrefleksyjnie cudzych prac.
  3. Aby zdobyta wiedza i umiejętności pozwoliły zadawalająco zdać egzamin maturalny, należy się do niego przygotować, trenując rozwiązywanie zadań różnego typu, przy czym ich liczba zależy od indywidualnych potrzeb i możliwości .
  4. Oszukiwanie na sprawdzianach i kartkówkach może spowodować złudne poczucie bezpieczeństwa co do przyrostu wiedzy i umiejętności. Jednak w kontekście egzaminu maturalnego jest to działanie błędne i może prowadzić do realnego niepowodzenia. „Uczenie się” dla stopni, zwłaszcza w liceum, jest poważnym nieporozumieniem.
  5. W kontekście informacji, że aż 70% z Was słabo i bardzo słabo ocenia swoją wiedzę i umiejętności, 24% poświęca dziennie mniej niż godzinę na przygotowanie się do zajęć, a 43% osób odrabia prace domowe niesamodzielnie lub ich wcale nie robi, warto zmierzyć się z faktem, że nieuczciwe (również względem siebie) podejście do edukacji prowadzi do porażki.
  6. O problemach związanych z nauką warto porozmawiać z rodzicami i wraz z nimi zastanowić się nad skutecznymi sposobami ich rozwiązania.